wtorek, 18 lutego 2014

Makaron z sosem serowym , brokułami i prażonymi migdałami

Jak już pisałam kiedyś, mój Małż mógłby żyć na makaronie. Reszta mogłaby nie istnieć. Piotrek tak samo. Moje podniebienie też lubi makarony, ale nie w wersji spaghetti. Jakoś tak mi nie podchodzą:) Dlatego coraz to nowe przepisy próbujemy. Ten w szczególności przypadł mi do smaku. Przepis jest szybki i "chyba"nie do zepsucia


         SKŁADNIKI

  • makaron kokardki
  • brokuł 
  • migdały w płatkcah
  • śmietana 18% ok 200 ml
  • po 100g sera gouda, lazur, parmezan, camembert ( jeśli ktoś nie ma czasu-dostępu do takiego sera to można kupić gotowy sos serowy- oczywiście to nie będzie ten sam smak i na pewno zdrowiej zrobić samemu)
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa

Makaron gotujemy al dente wg instrukcji na opakowaniu. Na patelni bez tłuszczu prażymy migdały - uważajcie żeby nie spalić, bo najpierw długo, długo nic się nie dzieje a nagle zaczynają być już czarne. Brokuła dzielimy na mniejsze części i gotujemy w zależności jaka twardość nam odpowiada- u nas ok 5 min. W osobnym rondelku podgrzewamy śmietanę, dodajemy starte sery, sól, pieprz i trochę świeżo startej gałki. Mieszamy, aż ser całkowicie się rozpuści. Na patelni po migdałach wszystkie składniki ze sobą mieszamy i chwilkę jeszcze podgrzewamy. Na talerzu posypujemy migdałami i SMACZNEGO:)



Brak komentarzy: