niedziela, 9 lutego 2014

Witam:) oraz DYNIA w roli głównej

Troszkę nie mogę się odnaleźć..pewnie jeszcze trochę drogi przede mną-zwłaszcza technicznej (no cóż, nie każdy jest dzieciem internetu)
Jestem Mamą...podwójną-choć czasem myślę że potrójną:) Piotruś i Patryk to moje Skarby jak i całe życie...ale żeby sobie ubarwić nudny macierzyński,postanowiłam założyć bloga:) Będzie o wszystkim-głównie o gotowaniu, zdrowym życiu ALE nie EKO....aż taka nie jestem. Będzie o dzieciach jak i wnętrzach....będzie czasem śmiesznie czasem poważnie, będzie...no zobaczymy:)

Zacznę od Małej Pasji jaką jest gotowanie....gotuje jak przystało na Panią Domu głównie dla domowników, ale ostatnio sytuacja się zmieniła co dodało mi skrzydeł i możliwość eksperymentowania ( mój Małż lubuje się głównie w makaronie z sosem i kiełbasie z bułką także ciężko poszaleć)
Moje dzisiejsze wypociny :)

Zupa  Krem z Dyni...bardzo pyszna i sycąca.
SKŁADNIKI :
  • torebka dyni w kostce np Hortex (oczywiście w sezonie świeża dynia)
  • 2-3 większe ziemniaki
  • 3 marchewki
  • 2 cebulki
  • kostka bulionowa (ja bulion robię sama)
  • przyprawa chili
  • sól,pieprz do smaku
  • śmietana 30%

Wszystkie warzywa kroimy w kostkę, w garnku rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę. Gdy cebula się zeszkli dorzucamy dynię,marchewkę i ziemniaki. Wszystko zalewamy ok 1 l bulionu i gotujemy ok 40 min ( aż wszystkie warzywa będą mięciutkie). Przyprawiamy solą pieprzem i chili ( w zależności od upodobań). Wszystko blendujemy na gładką masę. Na talerzu dodajemy ok łyżeczkę śmietany i do smaku grzanki i nasionka dyni.

Zupa jest prosta,szybka nadająca się nawet dla niemowląt ( oczywiście bez chili).

Brak komentarzy: